Coraz więcej Lubuszan dostaje świadczenie z ZUS na konto. Dołącz do ich! 

75
graf. ZUS

Metodę przekazywania świadczeń w postaci przelewów wybiera obecnie ok. 75 proc. beneficjentów lubuskich oddziałów ZUS, podczas gdy jeszcze dekadę temu decydowało się na to zaledwie 45 proc. z nich. Seniorzy coraz częściej doceniają wygodę, komfort, szybkość a przede wszystkim  bezpieczeństwo jakie gwarantuje konto w banku.

Obecna sytuacja w kraju powoduje, że klienci ZUS coraz bardziej kierują się w stronę ubankowienia. Powodują to coraz powszechniejsze obostrzenia związane z minimalizowaniem kontaktu fizycznego w czasie epidemii. Nad obawą przed nowymi technologiami przeważają korzyści i wygoda korzystania z własnych pieniędzy. Gotówka dostarczana bezpośrednio do domu zwiększa niebezpieczeństwo kradzieży lub oszustwa. Przelew na konto natomiast gwarantuje otrzymanie pieniędzy w terminie. Zwiększone ubankowienie pozwala również na ograniczenie kosztów związanych obrotem gotówkowym ponoszonych przez budżet, czyli wszystkich obywateli.

Z ankiety przeprowadzonej przez ZUS wśród klientów wynika, że najczęstszym powodem z powodu którego nie korzystają z bankowości jest chęć posiadania pieniędzy w domu. Kolejnym jest obawa przed brakiem dostępu do sieci bankowej, bankomatów i miejsc gdzie
można płacić bezgotówkowo. Ponad 1/3 ankietowanych stwierdziła jednak, że ich nastawienie do korzystania z bankowości mogłoby się zmienić, gdyby ktoś ich nauczył jak z niej korzystać.

W związku z tym, Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął ogólnopolską kampanię informacyjną „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”. ZUS chce w ten sposób upowszechnić, głównie wśród seniorów, wiedzę na temat korzyści, jakie daje konto w banku i jak bezpiecznie z niego korzystać. Dzięki kampanii będzie można dowiedzieć się m.in. jak założyć konto w banku, jak zmienić sposób wypłaty świadczeń w ZUS oraz o czym pamiętać korzystając z bankowości internetowej. Każdy klient zainteresowany pobieraniem świadczeń na konto może zasięgnąć informacji na ten temat pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub w każdej placówce ZUS.

źródło: ZUS